Oferta - zarządzanie nieruchomościami / administrowanie nieruchomościami.
W ramach tej usługi oferujemy:
-
Przejecie obowiązków zarządzania Nieruchomością
-
przejęcie dokumentacji technicznej nieruchomości
-
przejecie dokumentacji eksploatacyjnej budynków i lokali
-
przejęcie dokumentacji księgowej
-
sprawdzenie prawidłowości i kompletności przejętych dokumentów
-
Obowiązki związane z obsługą Wspólnoty Mieszkaniowej i jej członków:
-
weryfikowanie stanu formalnego i fizycznego Nieruchomości, na bieżąco prowadzenie wykazu lokali i właścicieli lokali,
-
przygotowywanie przy współudziale Zarządu, pod względem formalno-prawnym i merytorycznym zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej,
-
umożliwienie stałej komunikacji e-maliowej z przedstawicielem Zarządcy i Administratorem,
-
zebranie ofert, zaopiniowanie i przedstawienie Zarządowi Wspólnoty Mieszkaniowej do akceptacji polisy ubezpieczeniowej dla Części Wspólnych w tym ubezpieczenia OC dla członków Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej,
-
udzielanie informacji właścicielom lokali m.in. przez telefon i internet w zakresie zgodnym z przepisami obowiązującego prawa.
-
Obowiązki związane z utrzymaniem stanu technicznego nieruchomości:
-
prowadzenie na bieżąco książki obiektu budowlanego oraz przechowywanie i aktualizowanie dokumentacji technicznej Nieruchomości, wymaganej przez przepisy prawa budowlanego oraz inne obowiązujące przepisy dotyczące tego typu Nieruchomości,
-
organizowanie i prowadzenie konkursów ofert na roboty i usługi dla potrzeb utrzymania Części Wspólnych. Każdorazowo o wyborze Usługodawcy decyduje Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej,
-
przygotowanie umów z Usługodawcami dla potrzeb funkcjonowania Nieruchomości,
-
zlecanie i nadzór nad przeprowadzeniem przeglądów okresowych budynków i budowli wynikających z przepisów ustawy Prawo budowlane,
-
zlecanie i nadzorowanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów urządzeń i instalacji znajdujących się w obrębie Nieruchomości,
-
zlecanie i nadzorowanie bieżących napraw, konserwacji i remontów,
-
nadzór nad realizacją i sporządzanie umów z wykonawcami robót i usług, korzystającymi z części wspólnej nieruchomości,
-
nadzór w imieniu Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej nad realizacją umów na dostawę: energii cieplnej, wody i odprowadzenia ścieków, energii elektrycznej, gazu (w przypadku gazomierza zbiorczego w budynku), wywozu nieczystości stałych i gabarytów,
-
nadzór w imieniu Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej nad realizacją umów podpisanych z Usługodawcami.
-
Obowiązki związane z obsługą księgową Wspólnoty Mieszkaniowej:
-
prowadzenie księgowości zgodnie z obowiązującymi przepisami,
-
sporządzanie rocznych planów gospodarczych dla Nieruchomości,
-
przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał Wspólnoty Mieszkaniowej,
-
przygotowywanie dla potrzeb Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej comiesięcznych informacji / zestawień o poniesionych kosztach utrzymania Nieruchomości oraz przychodach,
-
sporządzanie oraz przedkładanie rocznych sprawozdań finansowych Wspólnoty Mieszkaniowej na zebranie ogółu właścicieli Nieruchomości,
-
prowadzenie rachunku bankowego Wspólnoty Mieszkaniowej,
-
bieżąca windykacja należności od właścicieli lokali w Nieruchomości,
-
rozliczanie zużycia wody, ciepła na cele co i ccw, oraz odprowadzenia ścieków w tym także w części dotyczącej lokali mieszkalnych i użytkowych (odczyty liczników oraz rozliczanie kosztów zużytych mediów co 6 miesięcy),
-
wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń właścicielom lokali,
-
przygotowywanie płatności do podpisu bądź autoryzacji.